Zespół Szkół Miejskich nr 2

w Kędzierzynie - Koźlu

„Zielona Szkoła” w Szklarskiej Porębie
(17.06. – 22.06.2013 r.) KLASA  2a i 2b

Przedostatni tydzień roku szkolnego spędziliśmy w sposób niecodzienny, bo poza murami naszej szkoły. Pod opieką pani Bożeny Stanek i pani Eli Giżyńskiej oraz w towarzystwie zabawnego kierowcy pana Grzegorza pojechaliśmy na Zieloną Szkołę do Szklarskiej Poręby, gdzie zamieszkaliśmy w domu o pięknej nazwie „Iskra”. Ponieważ pogoda dopisała, całe dnie spędzaliśmy na świeżym powietrzu. A atrakcji było co niemiara: codziennie po śniadaniu i po obiedzie wyruszaliśmy na piesze lub autokarowe wycieczki.

Wspinając się na Krucze Skałki poznaliśmy zasady wędrowania po górskich szlakach i właściwego zachowania się w Parku Narodowym. Zwiedziliśmy piękny zamek Czocha, w którym nakręcono wiele filmów i programów telewizyjnych. Pojechaliśmy do Kowar, gdzie w Parku Miniatur podziwialiśmy najwspanialsze zamki i pałace Dolnego Śląska, a nawet „weszliśmy” na Śnieżkę! Byliśmy w Muzeum Minerałów, w którym oglądaliśmy piękne okazy pirytu, agatu, kryształu górskiego, ametystu, krzemienia pasiastego, róży pustyni i wielu innych minerałów. Zawędrowaliśmy pod Szrenicę, poznaliśmy też nazwy pozostałych szczytów Karkonoszy, wysłuchaliśmy legend o Królu Gór, Liczyrzepie. Pojechaliśmy do Karpacza, gdzie byliśmy w Muzeum Kolejnictwa i  w Muzeum Zabawek. Obejrzeliśmy tam imponującą kolekcję zabytkowych i współczesnych zabawek z całego świata. Wybraliśmy się do Leśnej Huty, w której podziwialiśmy kunszt pracujących tam mistrzów szklarskich, którzy na oczach dzieci wyczarowywali z masy szklanej przeróżne figurki. Pojechaliśmy też do Świeradowa - Zdroju, gdzie w pięknej, drewnianej, XIX-wiecznej Pijalni Wód spróbowaliśmy wody leczniczej. Zawędrowaliśmy nad wodospad Szklarki, gdzie zrobiliśmy piękne zdjęcia, a także do Smoczej Jamy, choć musieliśmy pokonać bardzo trudne podejście. W multimedialnym Centrum Edukacji Ekologicznej  mogliśmy obejrzeć piękne okazy karkonoskiej fauny i flory. Świetna zabawa czekała nas w Chacie Walońskej, gdzie po zaliczeniu prób „czterech żywiołów” wszystkich  pasowano na giermków Wiedźm Walońskich (co potwierdzono pięknym certyfikatem). Na koniec byliśmy prawdziwymi poszukiwaczami skarbów – wypłukiwaliśmy ametysty! Kilku szczęśliwcom udało się znaleźć przepiękne okazy kamienia o fioletowym zabarwieniu. A wieczorami, po „tradycyjnej”  lekcji, szybko zapominając o zmęczeniu, graliśmy w piłkę siatkową i nożną. Odnieśliśmy też wielki sukces – my, drugoklasiści, pokonaliśmy trzecią klasę z „ Płomyka” 1:0!
Wróciliśmy do domów pełni wrażeń, bogatsi o doświadczenia, wiedzę i… wiele pamiątek.

Na pewno w przyszłości  chętnie odwiedzimy Szklarską Porębę, może tym razem z rodzicami?